Algemene voorwaarden

Bij het maken van een afspraak ga je akkoord met mijn algemene voorwaarden.

1. Algemeen

De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Daisy Acne & Huidverbetering en een gast waarop Daisy Acne & Huidverbetering deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

 

2. Inspanningen Daisy Acne & Huidverbetering

1. De medewerker van Daisy Acne & Huidverbetering zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. 2. De gast zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan de medewerker worden verteld.
3. De medewerker van Daisy Acne & Huidverbetering is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de gast is uitgegaan van door de gast verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
4. De medewerker van Daisy Acne & Huidverbetering zal de gast inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.

 

Artikel 3

Afspraken

1. De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan Daisy Acne & Huidverbetering melden.
2. Indien de gast deze verplichting niet of niet tijdig de afspraak nakomt, mag Daisy Acne & Huidverbetering het gehele bedrag voor de afgesproken behandeling aan de gast door berekenen.
3. Indien de gast meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in het instituut komt mag de schoonheidsspecialiste de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele bedrag van de behandeling aan de gast door berekenen.
4. Indien de gast bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt, mag de schoonheidsspecialiste de gehele afspraak annuleren en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de gast door berekenen.
5. Daisy Acne & Huidverbetering moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan de gast melden.
6. Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van leden 2 en 6 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.

Artikel 4

Persoonsgegevens en privacy

1. De gast voorziet de schoonheidsspecialiste bij de eerste behandeling van alle gegevens waarvan de schoonheidsspecialiste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandeling.

2. De schoonheidsspecialiste neemt de persoonlijke gegevens van de gast op en verwerkt ze op een klantenkaart die dan weer worden verwerkt in een klantenbestand.
3. De schoonheidsspecialiste is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de gast heeft gedeeld tijdens de behandeling.
4. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de gast is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
5. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de schoonheidsspecialiste verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

6. De schoonheidssalon zal gegevens van de gast niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de gast.

7. De schoonheidssalon behandelt de vertrouwelijke gegevens van de gast volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Artikel 5

Betaling

1. Daisy Acne & Huidverbetering vermeldt prijzen van de behandelingen op de website. De prijzen van producten zijn zichtbaar in de salon. 2. De genoemde prijzen zijn inclusief verschuldigde 21% BTW. 3. Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. 4. De gast dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant te voldoen. 5. Als de betaling niet contant is overeengekomen dient betaling te geschieden binnen veertien dagen na factuurdatum, op het door mij doorgegeven bankrekeningnummer. Na verstrijken van de termijn van veertien dagen volgt een aanmaning. 6. Wanneer een opdrachtgever/gast één maand na factuurdatum, zijn factuur nog niet heeft voldaan, is Daisy Acne & Huidverbetering gerechtigd om een incassobureau in te schakelen. De extra kosten hiervan komen geheel voor rekening van de opdrachtgever/gast.

Artikel 6

Aansprakelijkheid

1. Daisy Acne & Huidverbetering is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de schoonheidsspecialiste is uitgegaan van door de gast verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
2. Daisy Acne & Huidverbetering is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de gast heeft meegebracht naar het instituut.

3. Dit artikel is niet van toepassing in geval van opzet of grove schuld van Daisy Acne & Huidverbetering zelf.

Artikel 7

Klachten

1. Indien de gast een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen twee weken na ontdekking zowel mondeling als zowel schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van Daisy Acne & Huidverbetering.
2. Daisy Acne & Huidverbetering moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
3. Indien een klacht over de behandelingen gegrond is zal Daisy Acne & Huidverbetering de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de gast aantoonbaar zinloos is geworden en de gast dit schriftelijk kenbaar maakt.
5. Indien een klacht over de producten gegrond is zal de schoonheidssalon het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden, zie artikel 8.

6.

Artikel 8

Garantie

1. Daisy Acne & Huidverbetering geeft de gast vijf dagen garantie op de behandelingen en producten.
2. Deze garantie vervalt indien, zie leden 3 t/m 7 van dit artikel.
3. De gast op de hoogte is gebracht door de schoonheidsspecialiste over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten.
4. De gast andere producten dan door de schoonheidsspecialiste geadviseerde producten heeft gebruikt.
5. De gast de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd.
6. De gast het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.
7. De gast de producten niet volgens het advies van de schoonheidsspecialiste heeft gebruikt.
8. Na een behandeling kan de huid een reactie geven de gast wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.

Artikel 9

Beschadiging en diefstal

1.Daisy Acne & Huidverbetering heeft het recht van de gast een schadevergoeding te eisen indien de gast meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Dit geldt ook voor schade aan het bedrijfspand en/of ruimte waar Daisy Acne & Huidverbetering is gevestigd.

2. Daisy Acne & Huidverbetering meldt diefstal altijd bij de politie. Kosten die verbonden zijn aan diefstal zijn voor rekening van de dader.

 

Artikel 10

Behoorlijk gedrag

1. De gast behoort zich in de salon te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
2. Indien de gast na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de schoonheidsspecialiste het recht de gast de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
3. Bij onbehoorlijk gedrag tijdens behandelingen is de schoonheidsspecialiste bevoegd om de behandeling, al dan niet, vroegtijdig te stoppen, waarbij de gast verplicht is te betalen voor de gehele gereserveerde tijd.
4. Bij Daisy Acne & Huidverbetering wordt gewerkt volgens de hygiëneregels van de HAM code van schoonheidsspecialisten.
5. Er wordt van de gast verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiëneregels.

 

Artikel 11

Recht

1. Op elke overeenkomst tussen Daisy Acne & Huidverbetering en de gast is het Nederlandse recht van toepassing.

2. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Daisy Acne & Huidverbetering en is ook in het instituut beschikbaar.
3. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
4. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.